Succesvol afgeronde projecten

Asbestinventarisatie Valkenswaard

Wij van A & M B.V. zijn een gespecialiseerd en gecertificeerd asbestinventarisatiebedrijf, werkzaam in Valkenswaard en omstreken. Ons onderzoeksteam bestaat uit een 3-tal gecertificeerde DIA’s ( Deskundig Inventariseerder Asbest ) met minimaal 10 jaar ervaring op het gebied van asbest toegepast in gebouwen en objecten. Elke 3 jaar worden deze DIA’s getoetst volgens de nieuwe richtlijnen en gedurende het jaar worden ze onverwachts beoordeeld door onze certificerende instelling NORMEC. Tevens worden alle asbestinventarisatierapporten getoetst door de overheid en / of omgevingsdiensten. Wij denken graag met u mee om een passende oplossing te bieden voor uw asbestprobleem.

 

Wat is asbest?

Asbest is de verzamelnaam voor een aantal in de natuur voorkomende silicaat mineralen met een vezelstructuur. De naam asbest komt van het Griekse woord asbestos dat onverwoestbaar of onvergankelijk betekent. Wilt u meer weten over asbest, waar het vandaan komt en welke soorten er zijn? Kijk dan even op onze asbest pagina.

 

Wanneer heeft u een asbestinventarisatie nodig in Valkenswaard?

Wij laten u enkele voorbeelden zijn waarvoor u een asbestinventarisatie kan laten uitvoeren:

1. Wanneer u voornemens bent een gebouw geheel of gedeeltelijk te gaan slopen en dit een bouwwerk betreft wat voor 1994 is gebouwd. U bent dan verplicht een sloopmelding in te dienen bij de betreffende gemeente en dient u hierbij een gecertificeerd asbestinventarisatierapport te kunnen overleggen.

2. Het inzichtelijk maken van de asbestverdachte toepassingen in verband met aan- en verkoop van een gebouw of object wat is gebouwd voor 1994. Wij adviseren u dit altijd te overwegen omdat asbest verwijderen uit een bouwwerk zeer kostelijk kan zijn en u dit dus kan meenemen in de onderhandelingen van de aankoop van het bouwwerk.

3. Wanneer u voornemens bent alleen asbest te verwijderen en dit door een gecertificeerd asbestverwijderingsbedrijf wil laten te saneren.

 

Werkwijze

Allereerst zullen wij op basis van uw wensen een prijsopgave maken waarin u precies ziet wat de kosten van een asbestinventarisatie zijn, en waar deze kosten op gebaseerd zijn. Meer over de kosten van een asbestinventarisatie kunt u vinden op deze pagina.

Door ons unieke systeem kunnen wij u de prijsopgave digitaal doorsturen en kunt u via onze website met de prijsopgave akkoord gaan. Nadat wij het akkoord hebben ontvangen zal een van ons contact met u opnemen voor een geschikte datum en tijd voor de asbestinventarisatie in Valkenswaard of uiteraard in een andere stad of dorp.

Een van onze gecertificeerde DIA’s komt bij u langs voor een opname van de woning of bedrijfspand, hoelang de inspectie duurt is altijd afhankelijk van het te inspecteren gebouw en de te nemen monsters. Nadat wij het onderzoek op locatie hebben uitgevoerd mag u onder normale omstandigheden binnen 5 werkdagen uw asbestinventarisatierapport in uw mailbox ontvangen. Dit asbestrapport kunt u gebruiken voor het indienen van de sloopmelding.

 

Asbest verwijderen Valkenswaard

Nadat wij u het asbestinventarisatierapport hebben aangeleverd kunt u op basis van ons rapport offertes opvragen bij gecertificeerde asbestverwijderingsbedrijven. Wanneer u er behoefte aan heeft kunnen wij u hiermee natuurlijk ondersteunen om een passende offerte met markt conform prijzen te ontvangen.

In het asbestrapport staat duidelijk aangegeven waar er asbest is aangetroffen en hoe het asbest verwijderd dient te worden. Uiteraard kunnen we u altijd mondeling toelichten wat de vervolgstappen dienen te zijn. Denk hierbij aan wat u minimaal verplicht bent op het gebied van wet- en regelgeving betreffende de aangetroffen asbesthoudende toepassingen in uw gebouw of object.

Wanneer u verplicht bent om het asbest te laten saneren door een gecertificeerd asbestverwijderingsbedrijf kunt u deze vinden op de website www.ascert.nl. Wilt u zich hier niet mee bezig houden, dan kunnen wij u ontzorgen in dit gehele traject en helpen bij het aandragen van de contactgegevens van het juiste asbestverwijderingsbedrijf bij u in de buurt.

 

Waarom een asbestinventarisatie door A & M B.V. laten uitvoeren?

Wij zijn een onafhankelijk asbestinventarisatiebedrijf met onderstaande voordelen:

Wanneer u bij ons een offerte aanvraagt krijgt u altijd binnen 1 werkdag een passende aanbieding. Wij streven ernaar om binnen 5 werkdagen na opdracht het asbestinventarisatierapport aan te leveren.

 

Direct een offerte aanvragen

Bent u geïnteresseerd geraakt en wilt u direct een offerte aanvragen, dat is mogelijk via naastgelegen offerteformulier. U ontvangt dan binnen 1 werkdag een offerte op maat.

 

Contact

Heeft u na het lezen van onze uitleg nog vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact met ons op:

Per mail: info@aenmbv.nl

Telefonisch: 0162 – 764 024

Offerteaanvraag

Vraag een offerte aan en wij streven er naar binnen 1 werkdag contact met u op te nemen.